0 نظر

اعتراف های یک تبلیغاتچی چکیده ای است از اعتراف های دیوید اگیلوی پدر تبلیغات مدرن. اگیلوی در این کتاب از تجربه هایش می گوید و تکنیک هایی موثر را برای ساختن بهترین کمپین ها و موفق ترین آژانس های تبلیغاتی در اختیار خواننده قرار می دهد. این اثر توسط رویا گذشتی ترجمه شده است.

فصل اول این کتاب درباره نحوه اداره یک بنگاه تبلیغاتی است. فصل دوم به ما یاد می دهد که چطور مشتری پیدا کنیم. در فصل سوم می آموزیم که چطور باید مشتریان خود را حفظ کنیم و فصل چهارم به ما یاد می دهد که چطور یک مشتری خوب باشیم. فصل پنجم به این موضوع می پردازد که چطور می توان درست تبلیغ کرد. در فصل ششم نحوه نوشتن یک آگهی تبلیغاتی تشریح می شود. در فصل هفتم می آموزیم که چطور آگهی های تصویری و پوستر بسازیم و در فصل هشتم با نحوه ساخت یک تبلیغ تلویزیونی خوب آشنا می شویم. موضوع فصل نهم نیز نحوه ساخت تبلیغ برای محصولات غذایی، شهرهای دیدنی و داروهای اختصاصی است.

اگیلوی در فصل دهم کتاب، جوان ترها را نصیحت می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه به اوج قله صعود کنند. آخرین فصل کتاب نیز مبحث جالبی را مطرح می کند درباره این که آیا تبلیغ کردن باید منسوخ شود یا خیر.

اعتراف های یک تبلیغاتچی

اعتراف های یک تبلیغاتچی

در این کتاب می آموزیم که تنها بخش کوچکی از خلق یک اثر تبلیغاتی مرهون الهام ها و نوگرایی ذهن است و بخش اعظم آن به دانش و سخت کوشی فرد بستگی دارد. به گفته اگیلوی، یکی از اصلی ترین مشکلات موجود در دنیای تبلیغات، وجود آدم هایی است که ذهن شان بیشتر معطوف به سودآوری است، نه خلاقیت. مشکل دیگر این است که آژانس های تبلیغاتی با تکرار اشتباه های قدیمی، پول مشتریان خود را به هدر می دهند.

“اعتراف های یک تبلیغاتچی” به چهارده زبان زنده دنیا ترجمه شده و میلیون ها نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رسیده است. این کتاب با ترجمه “رویا گذشتی” توسط انتشارات سیته به بازار عرضه شده است. و یکی از قابل فهم ترین و جالب ترین کتاب ها در زمینه ی تبلیغات است؛ یک عصاره ی جادویی از یادگیری و درایت. اُگیلوی از تجربه هایش می گوید و برای ساختن بهترین کمپین ها و موفق ترین آژانس های تبلیغاتی، تکنیک هایی را با شما در میان می گذارد.

* تنها بخش کوچکی از خلق یک اثر تبلیغاتی مرهون الهام ها و نوگرایی ذهن است، چون قسمت اعظم آن به دانش و سختکوشی فرد بستگی دارد.
* این حس اغواگر واگیردار است که سرگرم کردن مردم را به فروش بیشتر ارجح بدانیم.
* برای مقایسه ی کاربرد روش های تبلیغاتی باید بررسی کرد کدام یک فروش بیشتری را رقم زده است .
* پیش از نوشتن متن تبلیغ باید با محصول آشنایی کامل پیدا کرد.
* کلید موفقیت در این است که به مشتری وعده ی یک تفاوت چشمگیر را بدهیم؛ طعم دلچسب تر، پوستی شاداب تر و …
* هدف از تبلیغ فقط این نیست که مردم را به خریدن محصولی تشویق کند. باید این ذهنیت ایجاد شود که بهتر از انواع مشابه است و ….

به اشتراک گذاشتن این مطلب
منبع: