3 نظر

بازار خرید و فروش وسایل دست دو و کهنه به اندازه ی وسایل نو و دست اول داغ است، آنقدر داغ که برخی از افراد با پشنهادات شگفت انگیزی که رو به رو میشوند، بی هیچ فکر و تحقیقی اقدام به خرید می کنند.

 

شیپور و دیوار مامن کلاهبرداران اینترنتی

شیپور و دیوار مامن کلاهبرداران اینترنتی

واضح تر بگوییم که سایت هایی مانند شیپور و دیوار بستر مناسبی را برای کلاه بردارهای اینترنتی فراهم کرده اند.
پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی اعلام کرد: ۱۲ درصد مجموع جرائم اتفاقی در کشور مربوط به جعل و کلاهبرداری است و بیش از ۹۵ درصد از پرونده های کلاهبرداری مربوط به نقش مالباخته است و متولی جعل و کلاهبرداری در کشور پلیس اگاهی کشور است.
در سال های اخیر که فضای مجازی محل کسب و کارهای مختلفی شده است، بسیاری از شرکت ها با بارگذاری صفحاتی به کسب درآمد و فعالیت های اقتصادی مشغول شده اند.
درست است که این امر به سهولت خرید و فروش منجر شده است ،اما یک اشکال اساسی و بزرگ دارد و آن اعتماد از سوی خریدار و فروشنده به شکل دو طرفه است.
اما متاسفانه دو سایت شیپور و دیوار مناسب ترین بستر را برای کلاهبردان فراهم نموده اند. پر واضح است که این دو سایت به خودی خود اقدام به کلاهبرداری ننموده اند، بلکه افراد سودجو و شیاد از این سایت برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کرده اند.
برای نمونه فروشنده که یک سارق حرفه‌ ای است تصویر موتورسیکلت یا حتی خودروی سرقتی را با پلاکی که پوشانده شده در سایت دیوار یا شیپور قرار می‌ دهد. خریدار با توجه به رقم پایین پیشنهاد شده از سوی فروشنده ترغیب می‌ شود که این کالا را خریداری کند و حتی حاضر میشود بخشی از پول را بپردازد و مابقی را به روز تعویض پلاک موکول کند فارغ از اینکه وسیله فروخته شده سرقتی است.
حتی در برخی موارد دیده شده است که در این دو سایت تبلیغاتی انجام شده است که خریدار برای از دست ندادن کالا، به حساب فروشنده پولی به عنوان بیعانه واریز کرده است اما کالایی دریافت نکرده و تنها با یک شماره خاموش مواجه شده است.

به اشتراک گذاشتن این مطلب
منبع: