0 نظر

وقتی در مورد کافه داری میخوانید یا تحقیق می کنید با درآمد های نجومی روبرو می شوید که هر کسی در هر شغلی که هست وسوسه می شود تا شغلش را راه کند و اقدام به راه اندازی کافه کند.

کافه داری از شغل های پر درآمد است اما به شرط آنکه درست حسابی همه چیزش را سنجیده و اصولی برپا و مدیریت شود. کافه های موفق معمولا بر فروش یک محصول بسنده نمی کنند و سعی می کنند بخش بزرگی از درآمدشان را از طریق فروش سایر محشولات به دست آورند.

بیشتر بخوانید: دو ایده برای برپایی کسب و کار با بودجه کم

در کافه داری داشتن استراتژی که مشتری محور باشد بیشتر از همه جواب می دهد. یک اصل ساده می گوید اگر شما تمام تلاشتان را برای رضایت مشتری انجام دهید مشتری نیز رضایت شما را جلب می کند …

وقتی هدف اصلی کسب و کارتان رضایتمندی مشتری باشد، با آنکه صدها کافه در شهر باشند اما باز هم مشتری کافه شما را ترجیح می دهد! چون در آنجا احساس با ارزش بودن و مهم بودن می کند.

اگر فقط هدفتان سود آوری نیست و دوست دارید مشتری های وفاداری داشته باشید که در هر شرایطی شما را ترک نکنند توصیه هایی که در ادامه گفته می شود را جدی بگیرید.

مشتری را با نام صدا بزنید

تحقیقات نشان داده وقتی کسی را با نام صدا میزنید رابطه ای نزدیک تر شکل می گیرد و فرد بیشتر احساس راحتی خواهد کرد. سعی کنید رفتاری واقعی با مشتری داشته باشید تا آنکه تعارف بی مورد داشته باشید. خیر مقدم گفتن به مشتری آنهم کسی که با نام صدایش کرده اید احساس خوبی به فرد مقابل خواهد داد حتی اگر کیفیت قهوه تان هم بالا نباشد همان حس خوب مشتری را از دیدن برخی عیب ها باز میدارد.

از مواد اولیه با کیفیت استفاده کنید

کیفیت مواد اولیه ربط مستقیمی با کیفیت نوشیدنی دارد. هرچه دانه های قهوه مرغوب تر باشند یا شیر و سایر مواد اولیه برای تهیه نوشیدنی تازه تر و با کیفیت تر باشد طعم و مزه نوشیدنی بهتر میشود. قهوه خورهای حرفه ای به خوبی کیفیت را درک می کنند پس تمام سعی تان را برای تهیه مواد با کیفیت به کار ببرید.
حرفه ای ها برای نوشیدنی با کیفیت پول بیشتری حاظرند بپردازند و آنهایی که غیر حرفه ای هستند هم دنباله روی همان افراد حرفه ای هستند و بالا بودن قیمت ها لطمه ای به فروشتان نمیزند.

کافه

کافه

کار را به کاردان بسپارید

به عنوان مدیر کافی شاپ طراحی دکوراسیون داخلی یا خارجی کار شما نیست و شما باید کافه داری کنید! بهتر است طراحی و دکوراسیون را به متخصص این کار بسپارید. حتی برای خرید تجهیزات کافی شاپ از مشاور کمک بگیرید.
دکور کافه خودش بیانگر کیفت کار و خدماتتان است. مشتری پس از ورود به کافه و تماشای دکور تقریبا با کیفت کارتان آشنا می شود و تقریبا قیمت ها دستش می آیند در واقع از لحاظ روانی برای خرج کردن آماده می شود.

منوی محدودی داشته باشید

منوی شلوغ و پیچیده تجهیزات کافه بیشتری میخواهد، این تجهیزات هزینه زیادی صرف می کنند و از طرفی فضای بیشتری اشغال می کنند! به جای آنکه ده مدل قهوه داشته باشید پنج مدل سرو کنید اما با کیفیت عالی! نمیتوان با یک دست دو هندوانه برداشت، بهتر است منوی تان را محدود کنید و فقط پر طرفدارترین ها را سرو کنید اما کیفیت تان را عالی کنید. یعنی کسی که امروز قهوه ای میخورد یک ماه دیگر برای خوردن همان نوشیدنی بیاید کیفیت بیشتری احساس کند نه کمتر!

همیشه آموزش ببینید

همینکه در یک برهه زمانی موفق ظاهر شدید یا آنکه در تهیه یک نوشیدنی حرفه ای شدید به معنای توقف آموزش و یادگیری نیست. رقبای شما همواره در حال پیشرفتند و شما نیز می بایست هم گام با علم و به روز باشید. شاید نیاز باشد تا نوشیدنی های جدیدی به منو بی افزایید در این صورت آموزش میتواند بسیار کار ساز باشد.

دستگاه اسپرو ساز

دستگاه اسپرو ساز قلب یک کافه است کافه داری امروزی بدون این دستگاه معنایی ندارد. سعی کنید بهترین دستگاه اسپروساز را داشته باشید تا نوشیدنی تان بهترین کیفیت را داشته باشد.
به صورت مرتب دستگاه اسپروساز را مدیریت و تمیز کنید به این معنا که دستگاه باید مرتبا تمیز شود، همین طور پورتافیلترها، اسپرسوساز باید هرازچند گاهی کالیبره شود، تیغه های آسیاب قهوه باید به تناوب بررسی شوند تا مطمئن شویم که کند نشده اند. سختی گیر اسپرسوساز باید دائما کنترل شود.

کارت های وفاداری

برای آندسته از مشتری هایی که دائمی هستند و وفادارند گهگداری اشانتیون هایی در نظر بگیرید. مثلا می توانید به ازای هر ده بار مراجعه یک بار را رایگان سرویس دهید و روش های اینچنین. به طور کلی کارت های وفاداری مشتری را تشویق می کند تا برای گرفته جایزه اش هم که شده همیشه پیش ما بیاید.

به اشتراک گذاشتن این مطلب
منبع: